De uitdaging

Al meer dan 10 jaar is DrySolutions gespecialiseerd in het opsporen van oorzaken van waterschade in woningen. Elke dag gaan zo’n 30-tal techniekers de baan op om waterlekken op te sporen, de oorzaken ervan na te gaan en eventuele oplossingen voor te stellen.

“Voor ons is een track & trace systeem vooral nuttig om te weten waar onze techniekers zich precies bevinden op de weg.”, vertelt Pascal Menten, gedelegeerd bestuurder bij DrySolutions. “Het gebeurt vaak dat klanten bellen naar onze back office met de vraag waar de technieker blijft. Hierop snel kunnen inspelen is belangrijk naar klantvertrouwen toe.”

Een ander aandachtspunt is het rijgedrag van onze bestuurders. “Wij hebben een nauwe samenwerking met de verzekeraar AG Insurance met als gevolg dat we sterk inzetten op veiligheid en preventie. Om consistent te zijn met deze missie willen we dus ook veilig rijgedrag stimuleren.”

Tot begin 2019 gebruikte DrySolutions een track & trace van een andere partij om zijn wagenpark te beheren. “Hun systeem was echter te omslachtig.”, vertelt Pascal. “Er moest steeds een externe partij komen om de tracker in het voertuig in te bouwen waardoor je heel wat tijd verliest bij de vervanging van een wagen. Bovendien was dit ook heel kostelijk.”

DrySolutions

De oplossing

DrySolutions koos in 2019 uiteindelijk voor het track & trace systeem van ProDongle.

“Een van de voornaamste redenen om over te schakelen was het gemak van de Plug & Play technologie van ProDongle.”, aldus Pascal. “Je kan hun tracker of ‘dongle’ heel snel zelf installeren in de OBD-poort van het voertuig zonder tussenkomst van externe partij. Hierdoor realiseren wij een enorme kosten en tijdsbesparing.”

Verder is Pascal fan van de interface van de bijhorende ProDongle applicatie. “Aangezien de Plug & Play tracker tijdens het rijden tot 20 keer per minuut een nieuwe positie doorstuurt kunnen wij onze voertuigen 24/7 realtime volgen en dit alles in een gebruiksvriendelijke, mobiele app. Wanneer een klant belt om te vragen waar onze technieker blijft, kijken wij snel even in de app om hem of haar gerust te stellen.”

Pascal en zijn team hebben nu ook toegang tot de automatische rapporten voor ritten- , kilometer- en werkurenregistratie. “Dankzij ProDongle weten wij nu ook hoe lang onze techniekers bij de klant zijn geweest. Soms melden klanten ons dat onze medewerker heel snel terug weg was. Met de rapporten van ProDongle kunnen wij een tweede controle uitvoeren om te kijken hoe lang het voertuig effectief stilgestaan heeft bij de klant.”

Tot slot maakt DrySolutions gebruik van de rijgedrag score om hun medewerkers aan te zetten tot beter rijgedrag. “De rijgedrag score van ProDongle houdt vooral rekening met snelheidsovertredingen wat ik heel praktisch vind.”, geeft Pascal aan. “We hebben de rijgedrag score meteen mee opgenomen als criteria voor een bedrijfsgerelateerde bonus. Zo moesten onze bestuurders collectief aan een rijscore van minstens 80 punten komen om een hogere bonus te krijgen. Vorig jaar zijn we geëindigd op 82 punten, een aanzienlijke stijging in vergelijking met de periode ervoor. We kunnen dus stellen dat deze functionaliteit ons geholpen heeft, niet alleen om veiliger rijgedrag te stimuleren maar ook om onze medewerkers extra gelukkig te maken. Wij zijn fan van ProDongle.”

“Persoonlijk zou ik ProDongle zeker aanraden, ook omdat hun team voortdurend met jou meedenkt en constant nieuwe features ontwikkelt die het systeem nog waardevoller maken.”

Gebruikte oplossingen:

Wil je ook een compleet product zonder verrassingen?

  • Eenvoudig in gebruik
  • Pan-Europese werking met professionele kaarten
  • Onbeperkt aantal posities, kms & gebruikers
  • Helpdesk, software & kaart updates inbegrepen
  • Toegankelijk via elke PC, smartphone en tablet
  • Eigen software, integratie via API mogelijk